Forklaring: Blanton ikke ret Guy

Skrevet af Tim Malcolm, fredag den 18 juli 2008 08:23

Hele dagen det syntes indlysende, at Phillies blev lukke i en handel til Joe Blanton. Ved udgangen af den dag, jeg mente, at det var et spørgsmål om dage, før en aftale kom ned. Det kom meget hurtigere. Billy Beane handles Blanton til Phils for infielder Adrian Cardenas, Pitcher Josh Outman og outfielder Matt Spencer.When Blanton blev bragt tilbage i den tykke via Jim Salisbury, jeg sagde Phils bør ikke gøre meget for ham, uanset hvad de ' d give op. Nu, hvor det gøres, føler jeg mig endnu værre.

Nej, jeg kan ikke lide denne aftale.

Først af alt udsigterne. Cardenas, en 20-årig midt infielder, blev .310/.375/.447 rammer for A + Clearwater. Baseball America bedømt ham Phils' nr. 2 udsigten. Mest af alt, foruden Lou Marson, han var den eneste stilling udsigten kan du virkelig satse på at gøre en virkning i Major League.

Outman var fejlhåndtering, flyttet fra en startmotor til en reliever til såkaldt slot i en LOOGY rolle i de store olieselskaber. Han aldrig gjort det. I år i Reading, Outman gik 5-4 med en 3,20 ERA, 66 strikeouts og 37 vandreture. En vildledende lefty, han repræsenterede noget Phils klart manglede i gården system.

Spencer var en low-end udsigten, der har kæmpet i A + denne sæson. Hans optagelse ville har været det værd som nr. 2 mand i den aftale. Den Phils opgav for meget. Cardenas er potentielt en solid start infielder i de store olieselskaber; Outman bør finde sin niche i den bageste ende af nogle omdrejninger.

Nu, hvis det var en pakke til Matt Cain, jeg vil være salivating over det. Men Blanton? Hvad har han bevist?

I 2007 havde han sine bedste år, der går 14-10 med en 3,95 ERA og en 106 ERA +. Hans Rookie sæson var også meget stærk. Men hans to andre sæsoner, der hidtil har været dårlige. I 2006 havde han en ERA + på 92, måske godt nok som nr. 4 startere. Og i år har han været helt slemt, der matcher Adam Eaton's ERA + 77. Han kan repræsentere en opgradering over Eaton, men Phils behøver ikke blot en opgradering over Eaton.

Jeg har skrevet Phils brug for en krukke, der kan gå dybt ind i spil, dominerer de fleste hold og tråd op mod andre nr. 2 startere i de vigtigste spil. Er Blanton (med hans 6 IP, 3 ER starter) gøre sådan noget? Nej Han er Kyle Kendrick. Han er Jamie Moyer. Han er bare en anden tilbage stykke.

Sikker på, er der håb Blanton griber fat i National League konkurrence. Men i tre starter mod NL han har en 10.29 ERA. Smide sin dominerende start mod Phils, og han har givet op 15 løber i syv innings mod Giants og Diamondbacks, to fattige lovovertrædelser. Så det lover ikke godt.

Jeg har hørt folk pege på Blanton's anden halvdel succes. For hans karriere, Blanton har en 4.05 ERA i anden halvdel, herunder en 4,82 ERA i september og oktober. Og med A's, Blanton har sat i meningsfuld september og oktober spil. Ja, det lover ikke godt enten.

Denne sæson er han sat 83,2 innings på rummelige Network Associates Field for en ERA på 4,63. Alt godt derude? Han har sat godt på US Cellular Field og på Safeco Field. Så der er håb endnu.

Spgende udtagningsrettigheder, er det svært at finde en blå himmel med Blanton, og det er specielt svært at gerne denne aftale, når Phils opgav en top udsigt, plus et potentielt fast Pitcher. Ja, vi alle kender credo er "vinde nu," men som jeg skrev før, en aftale som denne hjælper ikke meget. Blanton er ikke meget for en opgradering over Eaton, og virkelig, han er sikkert lige så effektivt som Brett Myers. Han er falsk håb. He'sa flytte for at gøre en bevægelse. He'sa bøn. Og han er Adrian Cardenas og Josh Outman.

Jeg vil æde mine ord hvis Blanton RIP off en streng af otte-inning, en-til-to-run indsats. Jeg vil æde mine ord, hvis denne fyr viser op og tilføjer, at drilagtige nr. 2 startere til rotation. Men dette skridt er mig glidende min skeen tilbage i skuffen.

Posted in Stillinger | Share Denne | Permalink | TrackBack (0)

77 Responses til "Forklaring: Blanton ikke den rigtige Guy"

  1. Jordan Says:

    kunne ikke være mere enig, godt stillet. Det er en typisk mere skade end gavn dun flytte fra Phils. Her er håbet Moyer kan få denne ting startede ret i aften, er der stadig en masse spil venstre. Gå Phils.

  2. Tom Says:

    dens en typisk phils er billig færdes og ikke ønsker at gøre, at stille forslag om, at ville sætte os i toppen ...

  3. Runshouse Says:

    Justeret ERA er sådan en crappy rationalisering.

  4. Rivlez Says:

    De endeligt opgav et godt beløb til at få en uprøvede Pitcher. Han kan være stor for Phillies. Jeg spekulerer på, hvornår hans første start vil være.

  5. Bill Says:

    Jeg er uenig, at han er en anden Eaton. Ingen er så slemt! Men endnu en gang Phillies gik til den fløj og en bøn løsning. Måske Joe Blanton vil blive 10-2 og føre os til stillingen sæson. Måske den Pitcher fra sidste år vil være tilbage, og vi vil have trukket sig ud af en perle. Men det er altid en måske med Phillies. Hvornår gør vi for handelen for de 17 spil vinderen, der stadig pitching god? Det er bare ikke den Phillies måde, og det id, hvad der trækker deres fans vanvittige (og nogle væk).

    http://myteamrivals.typepad.com/phightin_phils_phorum/

  6. Tim Malcolm siger:

    Godt jeg ikke sige, han er en anden Eaton, og Runshouse (at vise har sooo sprunget shark), justeret ERA er en rimelig statistik til mig. ERA er et temmelig crappy rationaliseringer, virkelig.

  7. Rob E. siger:

    Tim stor post. Delvis uenig, han er en anden Eaton. Grunden til, at phils fik ham er grund af $$$$, Han er snavs billig. Det store spørgsmål er nu, gør de DFA Eaton? Hvad med Happ. han sat en 7 inning no hit 12k præstation i aftes. Klart han ikke har nogen værdi i AAA

    Cole
    Blanton
    Moyer
    Kendrick
    Myers

    Hvad med Happ. han sat en 7 inning no hit 12k præstation i aftes. Klart han ikke har nogen værdi i AAA, han er klar.

    Også nogen, der kan forklare formuleringen af Justeret ERA. Mit arbejde blokeret Wikipedia, og de fleste af baseball websteder.

  8. Mike T. siger:

    Vi forbedres - slappe af alle.

  9. Phil Says:

    Ja, jeg vil hellere lige har brugt Happ end handelen væk en enorm udsigt chip.

  10. TJ Says:

    Jeg finder de fleste af jer klappen flopping dine udtalelser mere end en politiker. Alvorligt, er du typisk Philly sports fans. Du ønsker, du vil, du ønsker, så vil dit komme og din utaknemmeligt. Vi ønskede alle en krukke, Blanton var den laveste risiko for en tilgængelig fra vores rimeligt udbytte. Lader være ærlige, efter CC blev af bordet var det klart, at vi skulle ty til en B-liste Pitcher. Blanton er, at B listen fyr, men i offseason han var en A-lister og nogle hold tilbydes en masse for ham. Cardenas blev blokeret i de store olieselskaber, er Outman en reliever og klart ofres med vores bullpen spiller den måde, det har. Ud over, Outman aldrig ville være en back end rotation fyr her i Philly, hvis vi fik Blanton uden ham. Cole, Blanton, Kendrick, Happ, Myers, Cardenas, Måske Moyer. Hvor han spille? Giv Blanton mindst 4 begynder at justere derefter rippe ham, hvis han gør dårligt. Jeg kan ikke forsvare hans ERA men hans vinde tab bør har været mindst ,500. Fem gange Blanton har opgivet 2 kører samtidig pitching mindst 6 og taget det tab. Alle, jeg siger, er, give den fyr et skud, før du kalder det en dum handel. Først var jeg vred over, at vi opgav Cardenas men som jeg sagde, at han ikke ville være på Phils Major League hold, indtil mindst 3 år fra nu, og thats ikke vil hjælpe os vinde nu. Jeg ved, din tankegang godt kunne vi har handlet for en bedre med Cardenas en af agn, hvis vi kunne har jeg tror, at vi vil har. Jeg giver Blanton et skud for at bevise sig selv. Kom godt i ham er bedre end håbet vores nuværende rotation kan tage os til playoffs og i tiden derefter.

  11. Freddy GONZALEZ Says:

    Savery? Drabek? Carrasco? Hvis disse gutter spillet for mig, at de allerede ville være at bidrage. Udsigterne er værd intet at du beacause du vente, indtil de er 29 til at bringe dem op.

  12. TJ Says:

    Freddy, din højre. Vi har vente med at lange til at bringe os perspektiver. Hvad er din point?

  13. Phil Says:

    Drabek er kommet til skade, Savery blev såret og kun fik udført en operation. TJ Jeg tror? Carrasco er pitching middelmådig i AA. Han har nogle ting at arbejde ud. Jeg også ville favor Marson kommer op på samme tid som Carrasco siden han kalder sit spil allerede.

  14. Adam Eaton siger:

    Hvor er denne fyr vil spille? Jeg mener, med Brett kommer tilbage, og mig glatning min mekanik, er der ikke plads til ham.

    Hey, Jeg vil elske at chatte mere, men det er fredag, så jeg er nødt til at gå ud og hente min store paycheck. Se dig senere, fans!

  15. Phil Says:

    Blanton virkelig har gode mekanikere og ting. Derfor blev han så talte om i løbet af vinteren, og hvorfor alle var i forfølgelsen mod ham i begyndelsen af sæsonen. Den kendsgerning, blev han har et dårligt år gjort sin pris billigere. Jeg håber virkelig, han lige havde brug for en ændring af kulisser. Han holder bolden i parken for, så jeg er ikke så bekymret med ham at skifte parker. Lydle, Moyer, og Loshe alle var enorme for os ned den strækning, og helt ærligt, ud af de 4 Blanton er det bedste, vi har fået. Vi gjorde opgive for meget for ham, men forhåbentlig den fyr kan komme pitch godt for et team, der er modsatrettede.

  16. skotte Says:

    Hvis du spurgte mig, hvis jeg vil tage Blanton eller Burnett, jeg vil tage Blanton i et hjerteslag. Især se på, hvad de Jays var angiveligt kræver for Burnett (Carrasco eller Marson).

    Dette skridt gør forbedre vores rotation. Vi var ikke får Harden, CC, eller endog Cain eller Burnett uden at give afkald på en Carassco eller Marson. Vi har forbedret os ved at behandle et par stykker, der blev aldrig vil se de store olieselskaber for os alligevel.

  17. Don M siger:

    TJ ramt hovedet på sømmet ... Dybest set gør Blanton forbedre rotation .. JA.

    Cardenas blev fremskrevet over det hele som en RF .. hvis det er pasning, hvorfor er han stadig spiller 2b i den mindreårige .. Han vil ikke træde i stedet for Utley eller Howard, der er både MVPs ... som jeg er villig til at satse Card vil aldrig blive.

    Outman var højt på alles liste ... men hvis han skulle være en effekt fyr, han sandsynligvis ville have allerede blevet kaldt op over fyre gerne bedrageri eller hvad hans navn ...

    Jeg mad ved den første ting om AF de gav op ..

    Blanton er en innings Æder og en forbedring af rotation .. overvejer, hvad de ville have haft til at opgive at få AJ Burnett .. dette virker som en god idé til mig! Hidtil Gillick har været ret om penge med sin in-sæsonen pitching tilføjelser, så medmindre Blanton blæser op, dette er et andet godt flytte efter min mening.

  18. Mike T. siger:

    Don M og jeg har officielt enige om noget.

  19. Chris C. siger:

    "God € ™ sa flytte for at gøre en bevægelse." Kunne ikke sige det bedre end som så. Du kan dog ikke helt bedømme denne handel, før alle bevægelser er gjort. Hvis de kan stramme op på en allerede imponerende bullpen, hvis de får en anden krukke eller Myers kommer tilbage stærk, og hvis den forbrydelse begynder at klikke, så vil dette arbejde ud stor. Der er imidlertid en langt mere sandsynligt scenarie, hvor intet andet er gjort, og de Phillies forblive en flerårig god, men ikke store team. Som altid er tid vil være det ultimative dommer, men så længe Eaton ikke gå ud og give afkald på 30 kører i 2 innings hver 5. dag, vi er i bedre form.

  20. TJ Says:

    Phil, jeg sagde Carrasco for næste år. Mest roste udsigter pitch middelmådig i AA men når de får den rette coaching rådgivning og coinfidence de har tendens til at afvikle den ned og bliver gradvist bedre i bigs. Jeg ville elske at se en Carassco / Marson combo komme op næste år, men det afhænger af deres udvikling og vores dybde situation på både P og C.

  21. Don M siger:

    God punkt Phil .. Der er intet, der tyder på, at Blanton vil være at få rystet i CBP.

    Jeg er kærlig dette, jeg troede, at jeg ville blive nødt til at argumentere med mennesker hele dagen om, at Blanton i en opgradering til dette team!

  22. Gavin Says:

    Hvorfor ikke give en fyr gerne Happ en chance. Jeg mad få det.

    Jeg er forsigtig optimistisk, at dette vil forbedre vores klub, men det skal være frustrerende for Happ. han gjorde alt, hvad der kræves af ham. Jeg er enig i, at dette kunne have været et skridt bare at gøre en bevægelse.

    Åh ja, Blanton bedre være godt b / c han her gennem 2010.

    BTW, er du velkommen til frigivelse Eaton. Hvem er de vil sende ud af bullpen? Bisenius vil forlade, når Myers afkast. Send Condrey ud? han har gjort et helluva job. Hvis Eaton er stadig på dette hold, når Myers returnerer derefter Gillick, Amaro, og Arbuckle er en flok tabere.

  23. Fred Says:

    Jeg kan godt lide farten for Blanton. Han er ikke Adam Eaton. Han er ikke Jamie Moyer, og han er ikke Kyle Kendrick. Hvor blev alle disse 6 IP lort kommer fra!?!? I løbet af de seneste 3 sæsoner, han har sat den tredje mest innings i AL! Han er en arbejdshest, han går dybt ind i spil og i 2 ud af 4 år hans ERA er blevet stjernernes i hård AL, pitching mod god lineups såsom Texas og Anaheim. Og han er under kontrol gennem 2010. Dette er et godt flytte, og en bedre aftale end den Cubs en for Harden. Blanton ikke skade udsat, og de perspektiver, vi opgav ikke er langt fra at være større liga klar, hvis de overhovedet findes. Misforstå mig ikke, en dag Cardenas vil sandsynligvis være en god anden basemen, men vi har ikke behov for en 2B med Utley i team. Han er ramt 4 HR's på A + denne sæson, er det virkelig, hvad en top udsigten ville gøre? Outman er gennemsnittet på AA og de andre kid er en smide i. Ja Cardenas havde talent, men alle blev han så nogensinde kunne være blevet en handels-chip og Gillck betalt ham for en billig unge, over gennemsnittet startere. Hvis vi får Myers faste og igen som en solid # 2 vi så have en god rotation med Blanton # 3 Moyer # 4 og enten Kendrick eller Happ # 5. Jeg vil stadig gerne se en reliever tilføjede dog, eller sågar en anden af samme Nady eller Winn. Gå Phils.

  24. Phil Says:

    Nå, Burnett har elektriske ting, når han rent faktisk har pitching til sit potentiale. Det er dybest set siger, han er en ældre Brett Myers, der har tendens til konstant at nedbryde. Jeg ønsker ikke en anden Brett Myers på holdet. Han er også så stor en headcase som Myers. Helt ærligt, det er en smid op mellem Blanton eller Bedard. Blanton ikke nedbryde, Bedard gør. Blanton kan regelmæssigt gå 6 innings, Bedard kan ikke. Bedard'sa bedre krukke, men han har sin egen pitch count og nedbryder en masse, så Gillick selvfølgelig gik med den fyr, som forbliver sund. Jeg respekterer det. Det er ligesom de Harden situation. Hvis det Harden nedbryder Cubs fik røvet. Harden var høj risiko og højt udbytte Blanton er lav risiko og højt udbytte. Jeg vil hellere have en lav risiko og højt udbytte personligt. Vi ved alle, Harden's belønning er langt højere, men hans risiko er alt for høj. Jeg tror Beane vidste, at han var ved at bryde sammen, og det er derfor, han handlede ham og trukket udløse den 1. behandle tilbydes.

  25. TJ Says:

    Vi er en anden halvdel team, vi alle kender det. Blanton forbedrer vores rotation kan man ikke benægte det. Vi gav afkald på en god aktør i fremtiden, at vi aldrig brug for en fyr, som giver os en chance nu.

    Bedes du stoppe spekulere at Cardenas blev der vil overtage Howard eller Utley holdninger, fordi vi ikke lade dem gå for mindst 4-5 år. De er vores kernekompetencer.

  26. Mike T. siger:

    Ærligt alle, hvad gjorde du ønsker, at Phils at gøre i denne sag? De har stadig deres kasteløse, og de forbedrede holdet. Hvad gjorde du? Matt Cain til Cardenas, Outman og Spencer? Haha - det er latterligt. Jeg virkelig ville ønske, jeg vidste, hvad San Fran's reaktion var at dette tilbud - det er bare en stor vittighed.

    Hør, for alle folk på her, der siger dette års hold er bedre end sidste år - ikke denne aftale får teamet selv, at meget bedre? I betragtning af de Lohse behandle sidste år var lige så god? Jeg mener, kommer på, Sabathia og Harden var uden for rækkevidde fra dag 1 - så Phils fik, hvad de kunne uden at give afkald på de store 3.

    Plus, jeg tror ikke, det Phils er færdig endnu. Med pitching, ja, de er færdig med at gøre bevæger sig, er der intet tilbage - men jeg ser en veteran bat kommer om bord.

  27. Phil Says:

    Happ bliver Myers tilbage op, hvis han ikke får hans lort sammen. Jeg kan godt lide, at vi fik Blanton, jeg ikke bryder mig om, hvad vi opgav at få ham. Også, kan du ikke projektet Cardenas som en RF. Han har ikke pop i hans bat at være et hjørne outfielder. Han er nødt til at være mellemgruppen infielder for, hvad han giver dig produktion klogt. He'sa hurtig fyr, der får på basen. Han blev blokeret fra at komme op til de store olieselskaber. Vi er ikke gjort handel. Vi har stadig Donald, Bastrado, Happ, Drabek, Savery, blandt mange andre, vi kan losse for det store bat vi har brug for. Vi har også brug for at lefty reliever der vil sandsynligvis blive Grabow.

  28. Phil Says:

    Jeg er enig Mike T. Jeg hælder mest i retning af Giles. At fyren lægger op utrolige numre i San Diego. Han ville tage sig godt ud i CBP. He'sa stor aktør og en stor hitter.

  29. TJ Says:

    Vi er færdig med at bevæge sig. Mark mine ord. Vi underskrevet Jenkins til en lukrativ kontrakt, og vi har Werth klarer sig godt. Hvorfor får vi et andet bat nu? Medmindre en af dem er involveret i en handel eller Victorino så jeg bare ikke se det sker. Misforstå mig ikke jeg vil meget gerne se en Nady, Holliday, Freel, Taveras kommer til byen, men jeg er realist. Vores offensiv er masser stand, hvis vi får en chance for at vinde af vores personale.

  30. Don M siger:

    Baseball Prospectus og Baseball America projektet ham som en RF .. ikke mig .. Jeg har aldrig set ham spille, og hverken har nogen andre.

    Pointen er, de ved, hvilke fyre de ønsker at holde for sig selv .. Carrasco og Marson .. og jeg tror, at alle er omsættelig.

    Jeg tror, de kan måske endda gå til en 6-mands rotation på tidspunkter. eller bare springe Moyer en gang imellem at holde ham frisk .. han bliver træt som året går på, så måske en ekstra dag i resten her eller der vil gøre ham nogle gode.

  31. Mike T. siger:

    Hvis jeg er formentlig den mest pessimistiske person om her, hvor jeg ikke gør folk føler sig bedre ved at være optimistisk i retning af noget, alle er så ked?

  32. Phil Says:

    mlbtraderumors.com siger Duke er stadig til salg. Hvis Duke får handles jeg vil gå finde Gillick og punch ham i den forpulede hoved. Duke> Harden> Blanton.

  33. Don M siger:

    Jeg håber, du ikke taler om Zach Duke om Pirates .. forårsage han sikker som lort ani't bedre end Harden og Blanton.

    Han fik en karriere ERA af 4.24 .. A 1,52 pisk ... og hitters RAKE mod ham ..

  34. Gavin Says:

    To ord ... Randy Winn.

    Hvis det gør nogen føler sig bedre ... ... JD Durbin var i vores rotation på samme tid sidste år.

    Også, vores rotation den sidste måned blev Moyer, Myers, Lohse, Kendrick, og Durbin.

    Vi er et bedre hold med Blanton. Jeg ville ønske, vi netop havde givet Happ en chance.

  35. Don M siger:

    Mike T. hvordan om os på samme side i dag!! Crazy, skal det være en fredag, da vi alle i godt humør!

  36. Mike T. siger:

    Hey, jeg er bare glad for, at ud af alle hold i NL East, er vi de eneste, der gjort betydelige i sæsonen forbedringer. Du ikke vil matche Cubs eller Breweres, men du kan vinde terræn på Mets og Marlins, og jeg tror, vi har.

  37. Don M siger:

    Bare så online ... at spillet i basketball blev opfundet i 1891.

    Den Phillies blev indledt i 1883 .... Vi har 1 Championship siden spillet i basketball er blevet opfundet ...

    Nr. alvorligt, deler det med alle dine venner i aften.

  38. Sports Complex:: Blog Arkiv:: et kig på Phillies nye pitching:: Philadelphia City Paper:: Philadelphia Arts, Restauranter, Musik, film, Jobs, Classifieds, Blogs Says:

    [...] Flytte til et par af de vigtigste grunde. (FWIW, Tim Malcolm på Phillies Nation argumenterer denne side her, og en gør et par fair punkter langs [...]

  39. Chris m Says:

    dette gøre vores hold bedre, men ikke meget bedre, medmindre han pladser, hvor hans potentiale, men HES aldrig gjort, at for lange strækninger. klart, at vi gav afkald på alt for meget. outman måske ikke har været den virkelige behandle, men vi kunne af fik en Fuentes for omkring dette. Billy Beane ved, hvad HES gør, og gillick, godt du aldrig vide. hvis jeg var en A's fan Jeg vil være virkelig estatic men som en phillies fan Jeg føler apatisk. Mike T jeg mener, at dette er et solidt flytte, men ikke en stor en, hvor vi er nu de klare favoritter i spaltningen. For mig er dette skridt er de strækninger i at gøre et skridt bc det var der. Jeg tror happ vil gøre ved, hvad denne fyr kan gøre, og det wild card er Myers.

  40. Rob E. siger:

    Hey nogen, der ved, hvad pitchs / hastighed Blanton har. Jeg kender en 4-seamer og en splitter? Jeg var bare spekulerer jeg havent set meget på ham. Tak

  41. Phil Says:

    Jeg er især okay med dette skridt, hvis vi underskriver Sheets i offseason.

    Ark
    Hamels
    Myers
    Blanton
    Kendrick

    Det er stor rotation for næste år.

  42. Fred Says:

    Jeg tror, han er omkring 91-92 km / t, med en ændring, skyderen, kurve og 4 seamer. Alle hans pladserne, der er plus, selv om hans skyderen er hans svageste beg.

  43. Don M siger:

    Lav-90'erne fastball ... skyderen, kurven .. god kommando ... god arm styrke, så han kan kaste normalt godt sidste 100 pladser .. egentlig ikke har en ud-beg, så han er ikke en Gennemstreget fyr.

    Måske du kunne have modtaget Fuentes ... men med Blanton du får en pitcher i stedet for en bullpen stykke .. og du har ham på kontrakt for 2 år, jeg tror,

  44. Fred Says:

    Den virkelige nøgle til Blanton er hans evne til at arbejde dybt i spil. Dette er, hvad der gør ham en betydelig forbedring i løbet af Eaton, Kendrick og Moyer. Han hjælper også med resten af bullpen, som Don M sagt, der er et stort plus som Durbin, Romero og Madson er i fare for at blive slidt op arbejder alle dem innings.

  45. Don M siger:

    Blanton ikke vil vinde en Cy Young ... men he'sa god tilføjelse til et par mindre-liga perspektiver .. og selv om Cardenas var vores # 2 fyr .. Jeg ved ikke engang, hvis han var en top-100 udsigten i baseball .. Så dets en god handel .. og selv om jer alle tror Gillick stinker, og Billy Beane er gud .. resten af baseball tror meget stærkt på Gillick og ved, at denne handel forbedrer Phillies

    Jeg vil vædde den Mets forsøge at få Burnett nu

  46. PhillyFriar Says:

    Vi er på nøjagtig samme bølgelængde, Tim. Den Phils behov for en godtroende # 2 startmotor, og Blanton repræsenterer en # 3 på hans absolut bedste (som han ikke været i dette år).

    Vågner op her til morgen, vil jeg gætte på en blå himmel er, at han er det bedste for B-liste pitchers vi kunne have håbet på (over Wolf, Byrd, Arroyo, etc.). Men ingen andre B listen Pitcher ville have kostet så meget.

  47. Mike T. siger:

    PhillyFriar, den "rigtige fyr" blev aldrig til rådighed for os. Den "rigtige fyr" var Sabathia eller måske Harden - vi ved det. Den Phillies ikke havde en chance for at få den "rigtige fyr". Jeg ved ikke, hvorfor alle er så det ud som om de Phillies tror Blanton er Frelseren. Han er ikke. Men han er en forbedring - det er nøgleordet her - forbedring.

  48. Don M siger:

    Det gjorde de ikke opgive noget for at få BLANTON ... ... ... ..

    Arroyo er skrald .. hvis de ville have handlet for Paul Byrd, ville jeg have holdt op med at være en Phillies fan .. og Randy Wolf får ondt hver anden uge ...

    Det link, fra "The Sports Complex" siger alt, hvad der er galt med Philly Sports ... Talk Radio tog en se på hans resultater og besluttede han var en drukkenbolt .... Ingen af dem ved noget om baseball og ville have klaget uanset hvem vi fik.

  49. Griffin Says:

    Blanton er bedre end Eaton. Dette er sandt, og Phillies ikke give afkald på meget for Blanton, men Phils er i en hård stedet. Har de handel Carrasco og Marson (der vil blive på holdet næste år) for en bedre Pitcher i år?
    På dette punkt, der bør de har fået? Men, er jeg den eneste, der mener, at Cubs stjal Harden og Gaudin for reservedele?

  50. Don M siger:

    "Den MikeT & Don M Show" vil luft Hverdage kl 12noon om www.philliesnation.com

  51. Griffin Says:

    også, hvorfor så ikke Cole Hamels pitching aften? Han er pitching søndag hvilket betyder, at han ikke vil pitch mod Muts i næste uge. Johan sat i aftes og VIL pitch mod Phillies. Hvorfor er Moyer og Kendrick begynder de første to spil efter pausen? Jeg er forbløffet ....

  52. Don M siger:

    Harden har været på DL 6 gange i 6 år! Hvis dette ikke er en skade risiko, jeg ved ikke, hvad der er ..

    Sabathia ville have været fantastisk, men ville have kostet hele bedriften, og måske kan du få ham som en fri agent, hvis du vil ham, at dårlig .. Burnett stinker og hans kontrakt er en vittighed .. Bedard er meget god, når sundt, og jeg tror, at han stadig kan være på værket .. de søfarende ikke vil beholde ham ..

  53. Mike T. siger:

    Hey Don, vi har brug Geoff at starte udstationering, jeg ved, han er på samme side.

  54. Mike T. siger:

    Jeg er også interesseret i at høre, hvad Bruce har at sige om dette spor. Bruce, hvor er du? Jeg ringer til dig ud.

  55. Phil Says:

    Ja, folk virkelig nødt til at stoppe med at tage w / l højde for, når man ser på hvor god en krukke er. Hamels skal gerne 13-4 lige nu, men han er 9-6.

  56. Mike T. siger:

    * handel

  57. Griffin Says:

    ked af at re-post, men ikke nogen, der ved, hvorfor Hamels er ikke pitching aften?

  58. Phil Says:

    Jeg er enig Griffin. Det er en fejltagelse, af Manuel.

  59. Don M siger:

    De havde denne rotation sæt før all-star pause .. Jeg tror bare at hvile ham mere. Og hvis du beg ham mod et dårligere hold, du har en bedre chance for at få vinde ... også når han pladser godt mod Santana sin en smid-up ..

    Ikke en big deal, de prøver at sørge for deres fyre er udhvilet går i 2. halvår

  60. Chris m Says:

    im bare glad for vi didn't give afkald på vores gård stutterier mindst. im ikke bekymret over hans record men hans æra i en stor sætte. im bekymret, hvad det vil være i en lille park, hvis han doesn't forbedre. hvornår bliver hans debut? det var en ordentlig handel ikke stor. im apatisk bc jeg var på udkig efter en 2 og vi fik en 3 / 4. der virkelig wasn't nogen 2's derude w / o skade problemer, så han var en af de bedre pitchers på markedet, men jeg tror, det isn't en stor forbedring i forhold til happp og Myers. nu sin bare blanton og Myers.

  61. Troy K siger:

    Straight from Rob Neyer (whether you like him or not, his statistical analysis cannot be questioned):

    “Meanwhile, apparently Blanton will replace Adam Eaton in the Phillies’ rotation, or at least that’s what every Phillies fan must be hoping. Really, it’s sort of amazing that Eaton’s been allowed to pitch for as long as he has. As a rookie eight years ago, Eaton went 7-4 with a 4.13 ERA. Since then he’s never actually been good, and most of the time he’s not even been adequate. Since signing his three-year, $24.5 million contract prior to 2007, he’s 13-18 with a 6.06 ERA.

    That’s right: three-year contract. The Phillies owe Eaton another $9 million after this season, which does make releasing him now both embarrassing and (thus) difficult. Still, it probably must be done. Sunk costs and all that. Because while Blanton might have been the A’s worst starter, he’s now one of the Phillies’ best. ”

    Kind of puts it in perspective when you see an unbiased opinion like that.

  62. Don M Says:

    With EATON.. just think of it is as “you already spent that money” …. he’s already paid.. that doesn’t mean you have to play him.. if he doesn’t want to go to AAA, release him… the money is gone… EATON should be too

  63. Pete Says:

    The more I think about it, the more I like this trade. Blanton can pitch a ton of innings, has 3 plus pitches, and is under control for a while at a cheap price. We didn’t give up Marson, Carrasco, Golson, or Donald. Eaton is (thankfully) going to be out of the rotation. Given what was out there, I think this is the best we could have done. Bedard is injured, would have cost more, and as far as I’m concerned is a worse pitcher than Blanton anyway. Burnett has better stuff when he’s on, but is an injury risk having a down year. Plus, his cost would have been much higher and if he played well he’d be gone at the end of the year.

    To win this year, the Phils need a consistent bat. The LOOGY would be nice but isn’t strictly necessary - it would all depend on the offer. Love the Holliday speculation, but hard to see it happening. Still, if they can get Holliday for Carrasco, Donald, and one or two others, Gillick will look like a genius for saving his best ammo for Holliday and not wasting it to get a pitcher who wouldn’t be better than Blanton.

    Longer term, I think this trade is going to look even better. The rotation, as big of a headache as it has been this year, was looking even worse for next year. Eaton needed to go, we don’t know what Myers will be like when he gets back, and Moyer may decide to hang it up. Blanton fills a huge hole and will prevent us from having to overpay in free agency for a #3 starter. If the Phils go out and get Sheets as a FA (which doesn’t seem out of the question), they will have turned their biggest hole into a strength, and this trade will be a huge part of it. For now, this:

    Hamels
    Blanton
    Moyer
    Kendrick
    Myers

    looks a helluva lot better than this:

    Hamels
    Myers
    Moyer
    Kendrick
    Eaton

  64. PSU Fan Says:

    I say convert Adam Eaton into a position player, Rich Ankiel-style.

    He would be a better pinch hitter than So Taguchi.

  65. Bruce Says:

    Hey… I’m back from my busy schedule. I read the posts and it’s nice to see some positive opinions on the prospects for Blanton trade from the “Mike T and Don M Show” (chuckle).

    I agree that it’s an marginal improvement/upgrade for the rotation. Blanton doesn’t excite anyone, but I think we can agree that this team’s biggest problems isn’t the wow factor, its the consistency (see Eaton & Myers). And Blanton’s career stats (on average) indicates he’ll give you mid 4 ERA and 200 innings a year. And needless to say, the Phillies do need an “inning eater” type pitcher to give the bullpen some needed rest. Hopefully, with the added stability in the rotation, this give the team a better chance to make the playoffs. Beyond the playoffs? The answer to that question depends on a number of factors including potential injuries that can impact any of the contending teams lacking depth. It’s nice to know that the team has Happ waiting in the wings when needed. I also think the Phillies could use another versatile position player that can hit for decent average and ready to come off the bench when needed. To find one is easier said than done. And I don’t want to give up more of our better prospects to do it. Unrealistic? Perhaps. Let’s see what route Gillick may take, if at all, prior to the trade deadline.

    It’s will be interesting to see what will develop with Eaton for the immediate future. If the decision is made to put him in the bullpen, the lack of experience there can hurt his ability to make that transition. In his 9 yr career, he has started in 193 of his 195 game appearances. Like Myers, he has that right to accept or reject the assignment to the minors. It’s unrealistic to think he will be release and the tightfisted owners will accept a huge loss his $24 million contract. My best guess is he will be given a chance to work out his mechanics in the bullpen and hope he can be effective again (13 quality starts in 17 earlier in the season) to be the “back-up” emergency starter.

    Final note: stating the obvious…. Myers will be the key piece of the puzzle that will determine how far the Phillies will go this season.

  66. Chase Mutley Says:

    Don M, man, seriously you’re just going to have to get over it. Enjoy the game. I sure hope that no one here is going out with their friends tonight and whine about sports championships while there are so many pretty girls out today in this 95 degree weather. Let the man throw a game first.

  67. NJ Says:

    Blanton’sa fantastic pick-up if used in the right way. The rotation needs to be

    Cole
    Brett
    Blanton
    Moyer
    KK

    The bottom of that rotation is going to be like trying to walk through thick mud for the other hitters and Blanton is that prototypical 3, a guy who when you get past the plus stuff guys sets you up for a horrible couple of days of trying to be better prepared than the guy on the mound which is a tough ask for most hitters.

    The worry in the move is that it realies again on Myers showing up with a plus fastball and tight curve. I’ll take Blanton and consistently chewing up innings than the Mets number 3 in Perez who can only dream of consistency.

  68. ryan Says:

    the phillies always take way too long to get prospects up to the bigs. Howard and Utley came up way later than they should have. Especially Howard who absolutely tore up the minors and came up way way late. I want to see Carrassco and Happ in the starting rotation next year for the whole damn year.

    i’m thinking we really need to trade myers. there’s no longer room for him here. he needs a change of scenery to rejuvenate his career anyway. get rid of him. unfortunately he has no value right now and he could potentially still turn out to be a #2 starter or a dominant closer. so if we trade him now we will seriously get ripped off and get no value

  69. ryan Says:

    i agree with the earlier post as well that said Hamels needs to pitch against the mets. If they let him pitch on Sunday against the Marlins they are complete morons.

  70. Don M Says:

    Chase Mutley.. is was a joke there champ

    Bring on the Muts.. I can’t wait until we face Pedro Marti… …. “El Duque” Herna…. wait, who the f*ck pitches for those guys now?

  71. Chase Mutley Says:

    Don, c’mon, be honest with yourself, every single post you’ve made has been whine, whine, whine. It wasn’ta joke, you’re actually really upset and this really bothers you… chump.

  72. Chase Mutley Says:

    Ryan, you know that we already had a power slugger playing the first base position blocking Howard, right? Which is it going to be? First it’s “why did you trade the second basemen shortshop?” then it’s “they don’t bring players up quick enough.” Where exactly would we have put this future all-star second baseman? We have one of, if not the, best infields in the National League.

  73. Don M Says:

    Have you read anything i’ve ever posted??

    Or are you one of those clowns that creates a new name every day and tries to be funny on here, but then you try to hard, so its not funny at all…

  74. Pete Says:

    Ken Rosenthal, via MLBTR:

    “The Phillies were recently working on a blockbuster with Colorado that would have netted them Brian Fuentes and Matt Holliday for something like Shane Victorino, JA Happ, Carlos Carrasco, and Lou Marson. Those talks have stalled, and the added payroll might’ve been a problem for the Phillies anyway.”

    http://www.mlbtraderumors.com/2008/07/rosenthals-la-5.html

    Get it done Gillick

  75. Chase Mutley Says:

    I’m not trying to be funny — at all. The negative-ish, it’s kinda played. It’s tiring reading it all.

  76. BM Says:

    Blanton is rather mediocre. Hes better than Eaton though.

  77. Blanton Trade Was Worth It | Phillies Nation Says:

    […] Josh Outman and Matt Spencer to Oakland for Joe Blanton. At the time, not many liked the trade, including me: “I’ve written the Phils need a pitcher who can go deep into games, dominate most teams and […]

Leave a Reply

Comments for this post will be closed on 4 November 2009.

Phillies Nation Minute

click this:

bladvertising:

Buy MLB baseball tickets online ! For the best seats in Philadelphia get Phillies tickets , Flyers tickets , Eagles tickets , 76ers tickets and World Series tickets from Coast to Coast Tickets. Find Concert tickets , theater tickets , NASCAR tickets , baseball playoffs tickets , and NCAA tickets right here. We are your source for Philadelphia event tickets .

tickets:

tickets:

advertising:

bladvertising:


the googles:

message boards:

Phils news:

academic:

2008 salaries:

Charlie Manuel - $1.5 million
Pat Burrell - $14 million
Ryan Howard - $10 million
Brett Myers - $8.5 million
Adam Eaton - $7,635,000
Chase Utley